روش محاسبه زمان تخمک گذاری بعد از پریود برای پسردار شدن

برای انتخاب جنسیت فرزند خود باید عواملی همچون بهترین زمان بارداری بعد از پریود برای پسردار شدن یا دختردار شدن را محاسبه کنید تا بتوانید برای پسردار یا دختردار شدن اقدام کنید. در ادامه به شما می گوییم چگونه.

روش محاسبه زمان تخمک گذاری بعد از پریود برای پسردار شدن

طریقه محاسبه زمان تخمک گذاری بعد از پریود برای پسردار شدن

آیا دلتان می خواهد پسر دار شوید یا رویای حاملگی با یک را دارید؟ در حالی که داشتن یک نوزاد سالم مطمئناً اولویت اصلی شماست، اما بسیاری از روجین تمایل دارند جنسیت مورد نظر خود را برای فرزند انتخاب کنید. برخی از روش های علمی موجود است که ممکن است به مادر کمک کند و شانس شما را برای پسردار یا دختردار شدن افزایش دهد. در ادامه به این روش ها و طریقه محاسبه زمان تخمک گذاری بعد از پریود برای بهره مند شدن از این روش های می پردازیم.

چطور زمان تخمک گذاری بعد از پریود را برای پسردار شدن محسابه کنیم؟

همانطور که می دانید زمان نزدیکی قطعاً بر باردار شدن یا نشدن شما تاثیر می گذارد. زنان تنها یک بار در ماه تخمک آزاد می کنند یا به اصطلاح تخمک گذاری می کنند. روزهای قبل از تخمک گذاری و بلافاصله بعد از آن بهترین فرصت برای بارداری است. تحقیقات انجام گرفته نشان می دهد زمان بارور شدن تخمک توسط اسپرم نیز بر روی جنسیت فرزند تاثیر گذار است و شرایط مختلفی از جمله دمای بدن زن و میزان تحرک اسپرم در این وضعیت دخیل است.

روش هایی وجود دارد که به شما کمک می کند در راه پسر دار شدن یا دختر دار شدن پیش بروید. اما پیش از آن باید طریقه محاسبه زمان تخمک گذاری بعد از پریود برای پسر دار شدن را بدانید. طریقه محاسبه زمان تخمک گذاری شما بسیار ساده است. در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

مرحله 1: تاریخ روز اول از آخرین پریودی خود را وارد کنید. به عنوان مثال، اگر آخرین پریود شما در 12 ماه شروع شده و در 17 پایان می یابد، اولین روز آخرین پریود شما 12 خواهد بود.

مرحله 2: میانگین طول چرخه خود را انتخاب کنید. برای انجام این کار، تعداد روزهای بین اولین روز آخرین تا آخرین پریودی و اولین روز آخرین پریودی را محاسبه کنید. به عنوان مثال، اگر در ماه فروردین، قاعدگی شما از 12 و در اردیبهشت، پریودی شما از 10 شروع شده است، میانگین طول دوره سیکل شما 30 روز است، تعداد روزهای بین این دو تاریخ.

با این حال، برای خواندن دقیق تر، همین روند را برای 4 تا 5 ماه دنبال کنید. فرض کنید، متوسط طول چرخه شما برای دوره های فروردین تا شهریور 30، 29، 27 و 30 است. متوسط طول چرخه شما میانگینی از این اعداد است، یعنی 29.

مرحله 3: حالا باید پنجره تخمک گذاری که را پنجره باروری نیز می نامند را محاسبه کنید، زیرا این روزها بارورترین روزها برای زنان است. با این حال، باید در نظر داشته باشید که اینها فقط تخمین های تقریبی هستند و ممکن است تاریخ های شما متفاوت باشد. یکی از راه‌های شناخت تقریباً زمانی که پنجره باروری در چرخه‌های نامنظم رخ می‌دهد این است که مدت زمان هر چرخه را برای یک سال ردیابی کنید و سپس ۱۸ روز از کوتاه‌ترین چرخه و ۱۱ روز از طولانی‌ترین دوره کم کنید.

به عنوان مثال: اگر کوتاه ترین چرخه شما 22 روز و طولانی ترین سیکل شما 28 روز بوده است، 22 – 18 = 4 و 28 – 11 = 17. این بدان معناست که پنجره باروری شما بین روزهای چهارم و هفدهم چرخه شما رخ می دهد.

چند روز قبل از پریودی فرزند پسر می‌شود؟

طبق اصول طب سنتی، هرچه زمان مقاربت به زمان تخمک‌گذاری زن نزدیک‌تر باشد، احتمال داشتن فرزند پسر بالاتر می‌رود. بنابراین سعی کنید ۶ تا ۷ روز پس از پایان پریودی، به کمک کیت تخمک‌گذاری، زمان دقیق و روتین تخمک‌گذاری خود را بدست آورید تا برای ماه بعد بتوانید اقدام کنید. معمولا در زمان تخمک‌گذاری حرارت بدن زن بالا می‌رود و ترشحات بدن او قوام گرفته و سفید رنگ می‌شوند.

نحوه نزدیکی و پسردار شدن

در پسردار شدن نحوه نزدیکی نیز مهم است. قدیمی‌ها برای داشتن جنین پسر راهکارهای خاص خود را داشتند و معتقد بودند اگر سر مادر به سمت شمال باشد یا مادر به طرف چپ خود بخوابد، احتمال داشتن جنین پسر وجود دارد. اما امروزه علم ثابت کرده است که جنسیت فرزند را مردها تعیین می‌کنند و مهم‌ترین نکته در این امر زودتر رسیدن اسپرم پسرانه به تخمک است.

به همین دلیل نحوه نزدیکی در بارداری پسر تاثیر دارد. اسپرم مردانه در محیط اسیدی واژن خانم‌ها زنده نمی‌ماند. پس برای جنین پسر باید نفوذ عمیق‌تری را برای اسپرم‌ها داشته باشید. نفوذ عمیق باعث می‌شود اسپرم‌ها به تخمک نزدیک‌تر شوند و در زمان کم‌تر به آن‌ها برسند. هر چه زمان رسیدن به تخمک کم‌تر باشد امکان زنده ماندن اسپرم پسر و در نتیجه پسردار شدن افزایش می‌یابد.

دمای بدن خانم‌ها و پسردار شدن

برای پسردار شدن به دمای بدن خانم‌ها توجه زیادی می‌کنند. دمای بدن خانم‌ها در موقع خاصی از ماه بالا می‌رود. بالا رفتن دمای بدن معمولا یک هفته تا ده روز بعد از پریودی اتفاق می‌افتد.

اگر شما به دنبال بارداری پسر هستید باید در این زمان نزدیکی داشته باشید. زمان تخمک‌گذاری برای داشتن پسر موقع مناسبی است. در زمان تخمک‌گذاری که دمای بدن زن نیز افزایش می‌یابد، پسردار می‌شوید. زیرا در این زمان مایع موجود در رحم افزایش یافته و محیط بازی برای اسپرم پسرانه وجود دارد. زمانی که تخمک از درون کیسه خارج می‌شود با درد همراه است،  رابطه جنسی ۲۴ ساعت قبل از تخمک‌گذاری تا ۱۲ ساعت بعد از آن احتمال پسر بودن جنین را افزایش می‌دهد. برای تعیین زمان تخمک‌گذاری می‌توانید به سونوگرافی نیز مراجعه کنید.

گرما و سرما و تاثیر آن برای پسردار شدن

پسردار شدن رابطه مستقیمی با اسپرم وای و ایکس مردان دارد. اسپرم وای، مردانه و اسپرم ایکس زنانه است. برای بارداری پسر باید اسپرم وای زودتر به تخمک برسد. البته محققان معتقد هستند که اسپرم وای تحمل کم‌تری نسبت به گرما داشته و در صورتی که کمی گرم شوند، زودتر از بین می‌روند. به همین منظور باید مردان از گرم کردن نواحی اطراف دستگاه تناسلی خود خودداری کنند. البته حمام آب سرد و کمپرس سرد نیز می‌تواند در تعیین جنین پسر موثر باشد.

قهوه و ارتباط آن با پسردار شدن

برای پسردار شدن بهتر است که مردان قبل از رابطه جنسی قهوه بنوشند. زیرا قهوه و در واقع کافئین انرژی و توان آن‌ها را بالا می‌برد. البته بهتر است که خانم‌ها از قهوه بدون کافئین استفاده کنند.

فصل و تاثیر آن در پسردار شدن

پسردار شدن ارتباط مستقیمی با فصل دارد. معمولا نزدیکی در فصل گرما بارداری دختر و نزدیکی در فصل معتدل بارداری پسر را در پیش دارد. فصل بهار برای بارداری پسر بهترین فصل است.

استرس و تاثیر آن در پسردار شدن

برای پسردار شدن باید استرس بسیار کمی داشته باشید. مردانی که در محیط‌ها پر از استرس کار می‌کنند احتمال بسیار کمی دارد که فرزندشان پسر شود. به همین دلیل باید برای داشتن جنین پسر حتما آرامش داشته باشید. سعی کنید در محیطی آرام نزدیکی و بدون هیچ‌گونه استرسی داشته باشید. البته برای داشتن جنین پسر باید نزدیکی خود را به حداقل زمان برسانید. یعنی سریع و غیر رمانتیک این کار را انجام دهید تا احتمال داشتن جنین پسر را افزایش دهید.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "روش محاسبه زمان تخمک گذاری بعد از پریود برای پسردار شدن" هستید؟ با کلیک بر روی کسب و کار ایرانی, پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "روش محاسبه زمان تخمک گذاری بعد از پریود برای پسردار شدن"، کلیک کنید.