دخانیات عامل مشترک بسیاری از بیماری های غیرواگیراست

دخانیات عامل مشترک بسیاری از بیماری‌های غیرواگیراست
آفتاب نیوز :

محمد رضا مسجدی روز شنبه در سمینار روز جهانی دیابت (۱۴ نوامبر برابر ۲۴ آبان) افزود: ۸۶ درصد مردم در عین حال سیگار نمی کشند ولی آن هایی که سیگار می کشند دچار عوارض شدید آن هستند.

وی همچنین استفاده از قلیان را از مشکلات اصلی استعمال دخانیات در کشور دانست و اظهارکرد: ۳۵ درصد دختران کشورمان قلیان می کشند.

مسجدی به نتایج پژوهشی در چند دانشگاه علوم پزشکی کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس این نتایج میزان بنزن تولیدی قلیان نسبت به سیگار ۴۵۰ برابر بیشتر است و این ماده احتمال بروز سرطان های خون لنفوم و کبد را بیشتر می کند.

مسجدی در عین حال این نکته را هم یادآور شد که سال به سال روند افزایش سرطان ها در کشور نگران کننده است.

وی همچنین بیماری های قلبی و عروقی سرطان ها بیماری های مزمن تنفسی و دیابت را از مهم ترین عوامل مرگ و میر در کشور دانست و تصریح کرد: چهار عامل مشترک در این نوع مرگ و میر ها شامل غذای نامناسب کم تحریکی استعمال دخانیات و آلودگی هواست.

وی اظهارکرد: تغذیه نامناسب در کشور ما به شدت سلامت کودکان و دیگران را تحت تاثیر قرار داده است و عوامل فرهنگی اجتماعی و جغرافیایی بر این موارد تاثیر گذار است؛ بنابراین بر اساس شرایط جغرافیایی برنامه های سلامت غذایی و همین طور ورزش را در هر منطقه ای باید برنامه ریزی کرد.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "دخانیات عامل مشترک بسیاری از بیماری های غیرواگیراست" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "دخانیات عامل مشترک بسیاری از بیماری های غیرواگیراست"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه