معرفی نهال صنوبر سفید

صنوبر سفید که به انگلیسی White Poplar نامیده میشود یکی از ارقام نهال های تجاری است که در خاورمیانه و اروپا برای بهره برداری از چوب آن کاشته میشود.

این نهال صنوبر دارای رنگ سفید است و مقاومت خوبی در برابر طوفان ها دارد و میتواند در مقابل بادهای سنگین تحمل زیادی داشته باشد.

صنوبر سفید یک درخت پهن برگ است که می تواند تا 20 متر رشد کند. پوست آن خاکستری کم رنگ با خطوطی از منافذ الماسی شکل سیاه است که به آنها عدسی می گویند. شاخه ها سفید هستند و شاخه های جوان دارای پوششی از موهای سفید متراکم هستند که تا سال دوم باقی می مانند.

صنوبر سفید چه شکلی است؟

برگ های آن به رنگ سبز تیره و در قسمت زیرین مایل به سفید است. بیشتر برگها دارای پنج لوب و دارای دندانه های نامنظم در اطراف لبه هستند.

گل های نر و ماده آن روی درختان جداگانه یافت میشوند و توسط باد گرده افشانی میشوند.

کاربرد صنوبر سفید چیست؟

صنوبر سفید به عنوان بادگیر کاشته میشوند، به ویژه در ساحل، زیرا می توانند در شن های ساحلی رشد کنند و بادهای اقیانوسی را کنترل کنند.

کاربرد دیگر آن استفاده به عنوان الوار سفید است که در کشورهای مختلف بسیار محبوب است.

صنوبر سفید در طول تاریخ در مصارف پزشکی استفاده میشده است، به ویژه پوست آن که دارای خواص ضد عفونی کننده و ضد التهابی است. مصرف داخلی آن برای درمان طیف وسیعی از روماتیسم و ​​مشکلات گوارشی گرفته تا کمردرد و نقرس مورد استفاده قرار میگرفت. از بیرون، پوست را به صورت ضماد برای درمان زخم‌های عفونی و بواسیر درست می‌کردند. امروزه از برگ آن برای درمان پوسیدگی دندان استفاده می شود.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "معرفی نهال صنوبر سفید" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی, کسب و کار ایرانی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "معرفی نهال صنوبر سفید"، کلیک کنید.