رفع نیاز‌ فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری با ایجاد مراکز هم آفرینی

رفع نیاز‌ فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری با ایجاد مراکز هم آفرینی

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری گفت: مراکز هم آفرینی به رفع نیاز‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری از طریق شبکه‌ای گسترده کمک کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری جیرو، محمدجواد صدری‌جیرو دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری در اولین رویداد هم‌اندیشی روسای سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در حال برگزاری است، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با بهره‌مندی از نیروی انسانی توانمند و برخورداری از زیرساخت‌های توسعه فناوری، ظرفیت‌های خوبی برای تعامل با معاونت علمی ریاست جمهوری دارد.

وی با اشاره به ظرفیت مراکز نوآوری برای هم‌افزایی با یکدیگر و ایجاد مراکز هم‌آفرینی به‌منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و منابع موجود، تأکید کرد: با توجه به شرایط رشد در وضعیت فعلی احداث ساختمان و احداث زیرساخت‌های جدیدی نداریم؛ چراکه از امکانات و تجهیزات خوبی برخورداریم.

صدری جیرو تأکید کرد: تلاش ما ایجاد مراکز هم آفرینی و زیرساخت آن است؛ زیرا مراکز هم آفرینی کمک می‌کند ظرفیت‌های پراکنده تجمیع شوند، امکانات هر استان کنار هم بیاید و به رفع نیاز‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری از طریق شبکه‌ای گسترده کمک کنند.

دستیار معاون علمی رئیس‌جمهور با اشاره به اعتبار مالیاتی در قانون جهش تولید دانش‌بنیان ماده ۱۱ در مورد تحقیق و توسعه گفت: این قانون به صنعت اجازه می‌دهد که ۳۰ درصد از ظرفیت مالیات بردرآمد را به توسعه خودش اختصاص دهد و این امر کمک شایانی به سرا‌های نوآوری می‌کند.

محسن مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی نیز گفت: افتخار داریم در شرق کشور پذیرای بیش از ۷۵ هزار دانشجو و نزدیک به یک هزار نفر عضو هیئت علمی باشیم.فعالیت‌های فناوری و نوآوری استان در قالب مراکز تحقیقاتی و سرا‌های فناوری و نوآوری و مراکز رشد و هسته‌های دانش‌بنیان و فناور است.

به گزارش جیرو، نخستین رویداد هم‌اندیشی روسای سرا‌های نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد آغاز شده و تا فردا در مشهد مقدس ادامه دارد.

رفع نیاز‌ فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری با ایجاد مراکز هم آفرینی

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "رفع نیاز‌ فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری با ایجاد مراکز هم آفرینی" هستید؟ با کلیک بر روی بین الملل، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "رفع نیاز‌ فعالان زیست‌بوم فناوری و نوآوری با ایجاد مراکز هم آفرینی"، کلیک کنید.