وزیر خارجه ترکیه موضع برزیل در قبال غزه را ستود

وزیر خارجه ترکیه موضع برزیل در قبال غزه را ستود

هاکان فیدان قدردانی آنکارا را از همبستگی برزیل با فلسطین ابراز کرد و افزود که برازیلیا «فعالانه برای به رسمیت شناختن رسمی فلسطین به عنوان عضو کامل سازمان ملل کار می کند.»

به گزارش جیرو، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه چهارشنبه در کنفرانس خبری مشترک با مایورو ویرا، همتای برزیلی خود در آنکارا، پایتخت این کشور گفت ترکیه موضع برزیل در قبال بحران جاری در نوار غزه را تحسین می کند.

فیدان با قدردانی از همبستگی برزیل با فلسطین گفت برازیلیا فعالانه برای به رسمیت شناختن رسمی فلسطین به عنوان یک عضو کامل سازمان ملل کار می کند. او با بیان اینکه کابینه تندرو بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به «قتل عام سیستماتیک» فلسطینیان ادامه می دهد، افزود: ترکیه در برابر کشتار مداوم غزه بیکار نخواهد ماند.

به گزارش ینی شفق، فیدان با تاکید بر اهمیت راه حل 2 دولتی گفت، «تنها راه برای توقف خونریزی در غزه راه حل 2 دولتی است.» او در پایان گفت: ترکیه از حمایت برزیل از پرونده نسل کشی آفریقای جنوبی علیه اسراییل در دیوان بین المللی دادگستری استقبال می کند.

رژیم صهیونیستی از زمان عملیات فلسطینی طوفان الاقصی در هفتم اکتبر 2023، بیش از 37000 فلسطینی را در غزه به شهادت رسانده است. 105 اسیر به عنوان بخشی از آتش بس کوتاه در ماه نوامبر در ازای 240 اسیر فلسطینی آزاد شدند. حدود 125 نفر همچنان در اسارت نزد حماس هستند که گمان می رود بسیاری از آنها بر اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی کشته شده باشند.

با گذشت نزدیک به هشت ماه از جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی، بخش های وسیعی از غزه در میان محاصره فلج کننده مواد غذایی، آب تمیز و دارو ویرانه شده است.

رژیم صهیونیستی در دادگاه بین المللی دادگستری (ICJ) متهم به نسل کشی است و این دیوان در تازه ترین حکم خود به تل آویو دستور داده است تا فورا عملیات خود را در رفح، شهری در جنوب غزه که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در آن پناهنده شده بودند، متوقف کند. با این حال، صهیونیست ها بی توجه به این نهاد عالی سازمان ملل به کشتار و جنایت علیه فلسطینی ها ادامه می دهند.

پایان خبر جیرو  

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "وزیر خارجه ترکیه موضع برزیل در قبال غزه را ستود" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "وزیر خارجه ترکیه موضع برزیل در قبال غزه را ستود"، کلیک کنید.