30 میلیون قطعه در آب های هرمزگان رهاسازی می شود

30 میلیون قطعه در آب های هرمزگان رهاسازی می شود

جیرو/هرمزگان مدیر کل شیلات هرمزگان از آغاز رهاسازی 30 میلیون قطعه بچه میگو با هدف بازسازی ذخایر میگو در آب های این استان خبر داد و گفت: این پروژه با رهاسازی 5 میلیون قطعه لارو میگو از گونه ببری در آب های جزیره قشم آغاز شد.

مسعود بارانی مدیر کل شیلات هرمزگان، امروز یکشنبه 20 خرداد، اظهار داشت: رها سازی این تعداد بچه میگو و ماهی بومی در هرمزگان همزمان با پنج استان کشور با حضور وبیناری معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران، معاونین آبزی پروری و صید و بنادر ماهیگیری شیلات هرمزگان و مسوولان شهرستانی و سازمان منطقه آزاد قشم با هدف تولید و بهره برداری پایدار، بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان و تامین امنیت غذایی در ساحل روستای دوربنی جزیره قشم انجام شد.

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: آغاز عملیات اجرایی احداث سه مرکز بازسازی ذخایر آبزیان در سه شهرستان جاسک، بندرلنگه و قشم، احداث و استقرار بالغ بر پنج هزار قطعه سازه زیستگاه مصنوعی در آبهای استان هرمزگان و همچنین رها سازی بالغ بر 30 میلیون قطعه بچه میگو و ماهی بومی در هرمزگان در راستای بازسازی ذخایر آبزیان انجام شده است.

وی با بیان اینکه رها سازی بچه میگو یکی از راهکارهای موثر در تحقق شعار سال و اقتصاد مقاومتی است تصریح کرد: امید است بتوانیم امسال شاهد رونق بیش از پیش صید صیادان زحمتکش استان باشیم.

مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: هدف از این رهاسازی حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان در دریا و پشتیبانی از جامعه صیادی کشور است و اکنون هرمزگان در زمینه رهاسازی و بازسازی میگو در بین استانهای دیگر پیشرو است.

 آیین رهاسازی 5 میلیون قطعه لارو میگو گونه بومی ببری در آب های ساحلی اسکله صیادی روستای دوربنی جزیره جهانی قشم به صورت ویدیوکنفراس با حضور سید حسین حسینی رییس شیلات کشور و ناصر کرمی راد مدیرکل ذخایر آبزیان شیلات کشور و با حضور محمدمنصور عظیم زاده اردبیلی عضو هییت مدیره و معاون توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد قشم، مسعود بارانی مدیرکل شیلات استان هرمزگان، شیخ محمدعلی امینی از علمای برجسته اهل تسنن کشور و جمعی از دیگر مسیولان در ساحل اسکله صیادی روستای دوربنی انجام شد.

پایان خبر جیرو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "30 میلیون قطعه در آب های هرمزگان رهاسازی می شود" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "30 میلیون قطعه در آب های هرمزگان رهاسازی می شود"، کلیک کنید.

نوشته های مشابه