1300 طرح بخش کشاورزی در سیستان و بلوچستان محقق شد

1300 طرح بخش کشاورزی در سیستان و بلوچستان محقق شد

جیرو/سیستان و بلوچستان سرپرست سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: یک هزار و 300 طرح بخش کشاورزی به همت دولت سیزدهم در بخش های مختلف کشاورزی این استان محقق شد.

علیرضا دهمرده امروز پنجشنبه 17 خرداد در این باره اظهارکرد: برای اجرای این طرح ها سرمایه گذاری حدود 100 هزار میلیارد ریال در سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی ادامه داد: در 2 سال گذشته با هدف ارتقای تولید، حفظ اشتغال و ایجاد فرصت های شغلی پایدار برای 6 هزار نفر شغل ایجاد شده است.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این طرح ها از محل تسهیلات بانکی و آورده بهره برداران در زیر بخش های کشاورزی محقق شده است.

وی با اشاره به ظرفیت های بخش کشاورزی سیستان و بلوچستان افزود: سیمای کشاورزی این استان بسیار توانمند و دارای ظرفیت های زیادی است. باغبانی، زراعت، شیلات، دامداری، منابع طبیعی و استفاده از صنایع تبدیلی مهمترین ظرفیت های توسعه و رشد کشاورزی و جذب سرمایه گذار در استان است.

دهمرده بیان کرد: باغبانی و تولید میوه های منحصر به فرد از دیگر مزیت های بارز و توانمندی های مهم بخش کشاورزی استان است بطوریکه خرما، موز، لیموترش، پرتقال، انبه، پاپایا، چیکو، گواوا، انگور، انجیر و پسته مهمترین محصولات باغی استان است که بسیاری از آنها تنها مختص این منطقه بوده و قابلیت توسعه و صادرات نیز دارد.

وی تصریح کرد: همچنین رشد و گسترش چشمگیر کشت گلخانه ای در سیستان و بلوچستان از دیگر ظرفیت های متنوع بخش کشاورزی استان به شمار می رود، به گونه ای که خیار، گوجه فرنگی، گل و گیاه زینتی، توت فرنگی، آناناس و موز از محصولات گلخانه ای است که قابلیت تولید و کشت در گلخانه را داشته و چند بار برداشت آنها در سال مزیت مناسبی برای عرضه به بازارهای مصرف کشور محسوب می شود.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: دامپروری دوشادوش سایر فعالیت های بخش کشاورزی از مهمترین منابع تولیدی استان است که از ظرفیت های بخش دامپروری استان، می توان به بهره مندی از 2 نژاد گاو بومی سیستانی و دشتیاری با خصوصیت های گوشتی، شیری و سازگاری با شرایط آب و هوایی منطقه و وجود گوسفند بلوچی به عنوان تولیدکننده پشم مرغوب در کنار وجود بیشترین تعداد شتر به لحاظ اقلیمی در کشور، بز بومی و دو نژاد مرغ خزک و دشتیاری اشاره کرد.

پایان خبر جیرو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "1300 طرح بخش کشاورزی در سیستان و بلوچستان محقق شد" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "1300 طرح بخش کشاورزی در سیستان و بلوچستان محقق شد"، کلیک کنید.