وزیر خارجه اسراییل: نتانیاهو از جنگ دست نمی کشد/ هیچ کس نمی تواند مانع ورود ما به رفح شود

وزیر خارجه اسراییل: نتانیاهو از جنگ دست نمی کشد هیچ کس نمی تواند مانع ورود ما به رفح شود

یسراییل کاتس وزیر خارجه رژیم اسراییل در پاسخ به سوالی در خصوص فشار دولت بایدن برای عدم حمله زمینی به شهر رفح مدعی شد که کسی نمی تواند مانع این کار شود.

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری جیرو؛ «یسراییل کاتس» وزیر خارجه رژیم اسراییل شب گذشته (شنبه) در یک مصاحبه تلویزیونی، بر طرح این رژیم جهت حمله زمینی به شهر رفح تاکید کرد.

او در پاسخ به سوال مجری شبکه 14 اسراییل در خصوص فشار آمریکا به کابینه نتانیاهو برای عدم حمله به رفح مدعی شد: هیچ کس نمی تواند مانع ورود به رفح شود، دولت نتانیاهو دست از جنگ نمی کشد، چرا که حاضر به پذیرش بقای حماس در غزه نیست.

ادعای مخالفت آمریکا با حمله به شهر رفح در حالی است که سنای آمریکا هفته گذشته لایحه کمک 95 میلیارد دلاری به اوکراین، اسراییل و تایوان را تصویب کرد و کمک های پیشین نیز همچنان ادامه دارد.

کاتس در پاسخ به سوال دیگر مجری در خصوص نقش تشکیلات خودگردان فلسطین در اداره غزه پس از جنگ نیز گفت: تشکیلات خودگردان هرگز بخشی از دولت غیرنظامی در غزه نخواهد بود.

اصرار رژیم اشغالگر برای حمله به رفح در حالی است که بخش عمده ای از کشور های جهان خواستار عدم اجرای این طرح هستند.

به گزارش جیرو، شهر رفح در جنوبی ترین بخش غزه حدود 1.7 میلیون آواره را از بخش های شمالی و مرکزی در خود جای داده، به طوری که به «شهر چادرها» معروف شده است. با این حال بمباران شدید رفح از چند روز پیش آغاز شده است که مقدمه ای برای ورود زمینی است.

بنابراین گزارش، نیرو های مقاومت فلسطینی از جمله جنبش حماس در عملیاتی از پیش تعیین نشده و غافلگیرانه در 7 اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) ضربات سهمگینی به رژیم صهیونیستی وارد کردند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "وزیر خارجه اسراییل: نتانیاهو از جنگ دست نمی کشد/ هیچ کس نمی تواند مانع ورود ما به رفح شود" هستید؟ با کلیک بر روی ورزشی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "وزیر خارجه اسراییل: نتانیاهو از جنگ دست نمی کشد/ هیچ کس نمی تواند مانع ورود ما به رفح شود"، کلیک کنید.