نگرانی دیده بان اروپا-مدیترانه از شهادت افراد مسن در غزه بر اثر گرسنگی و فقدان درمان

نگرانی دیده بان اروپا-مدیترانه از شهادت افراد مسن در غزه بر اثر گرسنگی و فقدان درمان

دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه اعلام کرد افراد مسن و سالخورده در شمال غزه یکی پس از دیگری در بمباران یا به خاطر گرسنگی و نبود خدمات پزشکی کشته می شوند.

به گزارش جیرو، دیده بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در بیانیه ای اعلام کرد: افراد مسن در شمال غزه یکی پس از دیگری در بمباران یا به خاطر گرسنگی و نبود خدمات پزشکی کشته می شوند. آمار شهدای حملات اسراییل به بیش از 40 هزار شهید رسیده است که 92 درصد آن از غیرنظامیان و هفت درصد از افراد مسن هستند. هزاران نفر بر اثر گرسنگی، سوءتغذیه و نبود خدمات پزشکی شهید شده اند و نامشان در بیمارستان ها ثبت نشده است.

به نقل از خبرگزاری سما، در این بیانیه آمده است: ما هر روز گزارش هایی درباره مرگ افراد مسن بر اثر گرسنگی و محرومیت از معالجه به ویژه در شهر غزه و شمال آن دریافت می کنیم.

در این بیانیه تاکید شده است: افراد مسن در غزه هزینه سنگینی به دلیل حمله اسراییل می پردازند. 70 درصد آن ها بیماری های مزمن دارند و تاثیر بیشتری از پیامدهای تجاوزات اسراییل و وضعیت وخیم انسانی می پذیرند. برخی از این افراد در بمباران منازلشان کشته و ده ها تن از آن ها در عملیات اعدام خارج از چارچوب قضایی کشته می شوند. ما هشدار می دهیم که زندگی صدها هزار غیرنظامی به ویژه افراد سالخورده و کودکان با یک خطر واقعی و جدی به خاطر بحران گرسنگی که نتیجه محاصره غیرقانونی غزه توسط اسراییل است، مواجه هستند.

تجاوزات بی سابقه صهیونیست ها در نوار غزه همچنان برای صد و پنجاه و ششمین روز ادامه دارد و تاکنون بیش از ده ها هزار شهید و زخمی بر جای گذاشته و هزاران قربانی همچنان زیر آوار و در جاده ها هستند. وزارت بهداشت نوار غزه از شهادت دست کم 31 هزار و 45 فلسطینی و مجروح شدن 72 هزار و 654 نفر دیگر در نتیجه تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر تاکنون خبر داده است.

پایان خبر جیرو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نگرانی دیده بان اروپا-مدیترانه از شهادت افراد مسن در غزه بر اثر گرسنگی و فقدان درمان" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نگرانی دیده بان اروپا-مدیترانه از شهادت افراد مسن در غزه بر اثر گرسنگی و فقدان درمان"، کلیک کنید.