نان در لرستان گران شد

نان در لرستان گران شد

آفتاب‌‌نیوز :

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی لرستان گفت: بر اساس مصوبه شورای آرد و نان استان افزایش قیمت جدید بر اساس بالا رفتن هزینه‌های جانبی تهیه تعیین و مصوب شد.

حجت الله بیرانوند روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا افزود: قیمت نان از سال ۱۴۰۰ تاکنون در شرایطی ثابت مانده بود که هر ساله هزینه‌های جانبی از جمله بیمه و دستمزد کارگران، آب، برق، گاز و هزینه اجاره افزایش یافته و بر این اساس مشکلات متعددی برای نانوایان به وجود آمده بود که تلاش شد این افزایش قیمت متناسب با آن باشد.

وی اظهار کرد: با اعمال نرخ‌های جدید، افزایش قیمت نان سنگک سنتی (شنی) از ۲۰ به ۲۵ هزار ریال، سنگک سنتی کیلویی از ۴۴ هزار و ۵۰۰ به ۵۵ هزار و ۶۲۵ هزار ریال، سنگک سنتی کنجد دار از ۲۴ هزار به ۳۰ هزار ریال، سنگک ماشینی از ۱۸ هزار به ۲۲ هزار و ۵۵۰ ریال، سنگک ماشینی کنجد دار از ۲۲ به ۲۷ هزار و ۵۰۰ ریال و سنگک ماشینی کیلویی از ۴۲ هزار و ۹۰۰ به ۵۳ هزار و ۶۲۵ ریال خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین نرخ جدید نان بربری ساده از ۱۴ هزار به ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال، بربری کیلویی از ۴۲ هزار به ۵۲ هزار و ۵۰۰ ریال، ساجی سنتی از ۱۰ هزار به ۱۲ هزار و ۵۰۰ ریال و ساجی ماشینی از ۱۰ هزار به ۱۱ هزار ریال تغییر یافته است.

بیرانوند گفت: بر اساس نرخنامه جدید، قیمت نان لواش ماشینی از چهار هزار و ۵۰۰ ریال به پنج هزار و ۶۲۵ ریال، لواش تنوری سنتی از ۶ هزار به هفت هزار و ۵۰۰ ریال، لواش سبوس دار کامل از ۶ هزار به هفت هزار و ۵۰۰ ریال و لواش سنتی کیلویی از ۳۳ هزار و ۸۰۰ به ۴۲ هزار و ۲۵۰ ریال افزایش یافته است.

وی افزود: قیمت نان تافتون سنتی (تنوری) نیز از ۱۰ هزار به ۱۲ هزار و ۵۰۰ ریال، تافتون سنتی کیلویی از ۴۵ هزار و ۵۰۰ به ۵۶ هزار و ۸۷۵ ریال، تافتون ماشینی از ۱۰ به ۱۱ هزار و تافتون مشهدی از ۱۴ به ۱۷ هزار و ۵۰۰ ریال تغییر خواهد داشت.

وی ادامه داد: بر اساس نرخ جدید از مجموع ۱۸ نوع نان قابل پخت در لرستان، قیمت ساجی ماشینی و تافتون ماشینی هر کدام ۱۰ درصد و نرخ مابقی نان‌ها نیز ۲۵ درصد بیشتر شده است.

بیش از ۲ هزار واحد نانوایی در لرستان وجود دارد که نانوایی‌های لواش با بیش از یک هزار و ۲۰۰ باب، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده اند.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "نان در لرستان گران شد" هستید؟ با کلیک بر روی اقتصادی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "نان در لرستان گران شد"، کلیک کنید.