لازمه رسیدن به بهشت الهی، مغفرت و استغفار است

حجت الاسلام حیدری کاشانی درجمع زایران حرم نبوی :

لازمه رسیدن به بهشت الهی، مغفرت و استغفار است

محافل انس و معرفت در مدینه منوره همراه با برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی در هتل های مختلف زایران ایرانی در شهر پیامبر در حال اجراست.

به گزارش گروه فرهنگ . جامعه خبرگزاری علم و فناوری جیرو، محفل «انس و معرفت» دوشنبه شب(31 اردیبهشت) ماه، با حضور پر شور زایران ایرانی حرم نبوی در بزرگداشت شهادت رییس جمهور و همراهانش در هتل «زوار العالمی» شهر مدینه برگزار شد.

این محفل با تلاوت مسعود موحدیان، از قاریان بین المللی کشورمان آغاز شد و ثواب این تلاوت به روح خادم الرضا ، رییس جمهور فقید ، آیت الله سید ابراهیم رییسی اهدا گردید.

در این محفل ، حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی سخنران بعثه مقام معظم رهبری با اشاره به سرشت انسان و اینکه خداوند در 8 آیه دستور به سبقت و سرعت داده است، اظهار داشت: لازمه رسیدن به بهشت الهی مغفرت و استغفار است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی تاکید کرد: اگر سرعت و سبقت انسان به سمت خدا و امور خدایی باشد، انسان به سمت شیطان و هوای نفسانی کشیده نخواهد شد.

این سخنران بعثه اضافه کرد: انسان باید عجله و شتاب را مدیریت کند و به سمت مغفرت و آمرزش خداوند و بهشت الهی حرکت نماید.

وی در ادامه با اشاره به این که انسان تا شامل مغفرت الهی نشود، بهشتی نخواهد شد، گفت: نبی مکرم اسلام(ص)  در مسجدالنبی برای رهنمون شدن مومنان به بهشت آگاهی بخشی می کردند و آن حضرت کثیرالاستغفار بودند.

حجت الاسلام حیدری کاشانی با اشاره به این که مومنان بسیار از درگاه خداوند طلب استغفار می کنند، گفت: یکی از مسایلی که در دین اسلام مورد تاکید واقع شده، اقامه نماز استغفار است.

وی گفت: در 10 آیه قرآن کریم به لفظ جنت(بهشت) و جنان تاکید شده و بهشت نیز شامل مراحلی همچون جنات اصحاب الیمین، جنات الفردوس، جنات رضوان و…است.

حجت الاسلام حیدری کاشانی سپس چهار ویژگی اهل بهشت را از دیدگاه پیامبر(ص)  بیان کرد و گفت: اهل بهشت دارای چهره بشاش هستند و زبان آنها همراه با لطافت و فصاحت است و دارای قلبی مهربان و دستی سخاوتمند هستند.

این سخنران بعثه در بخشی دیگری از سخنان خود ضمن عرض تسلیت بمناسبت شهادت آیت الله سیدابراهیم رییسی و همراهانشان گفت: این شهید دارای روحیه جهادی و خستگی ناپذیری بود و تا آخرین لحظه عمر خود به مردم خدمت کرد.

وی در پایان با اشاره به این که شهید آیت الله رییسی خود را سرباز امام زمان(عج) می دانست، گفت: مقام معظم رهبری بسیار هوشمندانه اعلام کردند که با این اتفاق در مدیریت کشور خللی ایجاد نخواهد شد و فضا را به خوبی آرام نمودند.

در پایان این مراسم، حاج امیر عارف از خادمان حرم علی بن موسی الرضا(ع) و از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) به مرثیه سرایی پرداخت و در فضایی بسیار حزن انگیز زایران برای شادی روح رییس جمهور و همراهانشان فاتحه قرایت کردند. 

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "لازمه رسیدن به بهشت الهی، مغفرت و استغفار است" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "لازمه رسیدن به بهشت الهی، مغفرت و استغفار است"، کلیک کنید.