صدر: همراه داشتن شناسنامه عکس دار یا کارت ملی برای کنکوری‌ها اجباری شد

صدر: همراه داشتن شناسنامه عکس دار یا کارت ملی برای کنکوری‌ها اجباری شد

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان ملی سنجش گفت: داوطلبان حتما روز آزمون با خود شناسنامه عکس دار یا کارت ملی همراه داشته باشند، چرا که تنها کارت شناسایی است که هویت داوطلبان را بازگو می‌کند.

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری جیرو، علی صدر سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان ملی سنجش در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز (یکشنبه، ۱۷ تیر ۱۴۰۳) برگزار شد، اظهار کرد: در کنکور سراسری ۱۴۰۳ میزان سوابق تحصیلی به صورت ۵۰ درصد قطعی در کارنامه داوطلبان اعمال می‌شود، در سال گذشته معدل داوطلبان ۴۰ درصد تاثیر داشت.

وی با بیان اینکه سوابق تحصیلی در گروه‌های زبان و هنر ۳۸ و ۷۲ درصد است؛ تاکید کرد: آزمون فرهنگیان که به شیوه مستقل از کنکور برگزار شد، نتایج اولیه آن اعلام شده است.

صدر ضمن تاکید به داوطلبان برای رعایت اصول دریافت کارت ورود به جلسه گفت: سامانه دریافت کارت ورود به جلسه کنکور از روز گذشته (شنبه، ۱۶ تیر ۱۴۰۳) فعال شده است، داوطلبان به هیچ عنوان دریافت کارت ورود به جلسه کنکور را به روزهای پایانی موکول نکنند و به انطباق مشخصات برگه راهنما با مشخصات شخصی خود توجه داشته باشند، کارت ورود به جلسه کنکور روی برگه A5 چاپ شود و تغییر اندازه در آن صورت نگیرد.

سرپرست معاونت امور آزمون‌های سازمان ملی سنجش ادامه داد: داوطلبان حتما روز آزمون با خود شناسنامه عکس دار یا کارت ملی همراه داشته باشند، چرا که تنها کارت شناسایی است که هویت داوطلبان را بازگو می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر مشخصات کارت داوطلبان با مشکل همراه بود، حتما به حوزه های رفع نقص مراجعه کنند، ۴۰۸ شهرستان دارای حوزه های رفع نقص هستند که در همین ۴۰۸ حوزه کنکور برگزار می شود.

صدر بیان کرد: اگر اطلاعات مشاهده شده از نوع سال اخذ و معدل و… در کارت ورود به جلسه با مشخصات داوطلب مغایرت داشته باشد، داوطلب باید آن را در سامانه آزمون اصلاح کند. در صورتی که کد دانش آموزی مغایرت داشت باید به آموزش و پرورش اطلاع داده شود، همچنین داوطلبان با مشاهده
مغایرت در نوع معلولیت و جنسیت و سهمیه و نبود عکس باید با همراه داشتن عکس به باجه رفع نقص مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: داوطلبان در صورت مغایرت، می توانند کد رهگیری دریافت شدت از بنیاد ایثارگران را در کارخونه شخصی خود اعلام کنند.
همچنین داوطلبان برای اعلام علاقه مندی به رشته های علوم ورزشی و هنر جهت شرکت در آزمون عملی می توانند با پرداخت هزینه از ۱۷ تا ۲۲ تیر در پروفایل شخصی خود مشخصات را ثبت کنند، البته به شرطی که در یکی از گروه های علوم تجربی، ریاضی و انسانی ۱۴۰۳ شرکت کرده باشند.

صدر درباره فرایند برگزاری آزمون ها گفت: گروه‌های ریاضی، فنی و علوم انسانی صبح روز پنج شنبه ۲۱ تیر برگزار می شود، ساعت ۷ ونیم داوطلبان در محل حوزه حضور داشته باشند، چرا که در حوزه ساعت ۸ بسته می شوند.

وی بیان کرد: داوطلبان حتما کارت شرکت در آزمون و حداقل دو مداد نرم و پاک کن و تراش و سنجاق همراه خود داشته باشند تا بتوانند برگه را روی سینه خود نصب کنند.

صدر درباره اینکه داوطلبان سر جلسه کنکور چه وسایلی همراه خود نداشته باشند؟، گفت: داوطلبان کیف دستی، ساک دستی، وسایل شخصی به خصوص ابزارهای الکترونیک همراه خود نداشته لاشند،
در غیر اینصورت همراه داشتن هر کدام از آنها به خصوص تلفن همراه فرقی ندارد روشن یا خاموش باشد، دچار جرایم می‌شوند؛ چرا که برای آنها جرایمی لحاظ می شود که محرومیت از کنکور از مدت یک تا ۱۰ سال نمونه ای از آن است.

صدر افزود: در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی دو دفترچه به داوطلبان داده می شود، داوطلبان چک کنند حتما مشخصات دفترچه سوالات و پاسخنامه یکی باشد و در صورت اشکال حتما به مراقب اطلاع دهند.

وی درباره مدت زمان پاسخ دهی داوطلبان به سوالات گروه های مختلف گفت: گروه های علوم ریاضی ۱۴۵ دقیقه با ۱۰۵ سوال، در گروه علوم انسانی ۱۶۰ دقیقه با ۱۶۰ سوال، در گروه هنر ۱۰۰ سوال با ۱۱۵ دقیقه، در زبان های خارجه ۷۰ سوال با ۱۰۵ دقیقه و در گروه تجربی ۱۵۵ سوال با ۱۸۰ دقیقه است.
داوطلبان گروه تجربی ۳ تا ۴ دفترچه دارند، چرا که یک گروه مختص رشته بهیاری با ۳۰ سوال و ۲۰ دقیقه زمان است.

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "صدر: همراه داشتن شناسنامه عکس دار یا کارت ملی برای کنکوری‌ها اجباری شد" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، ممکن است در این موضوع، مطالب مرتبط دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "صدر: همراه داشتن شناسنامه عکس دار یا کارت ملی برای کنکوری‌ها اجباری شد"، کلیک کنید.