شناسایی و مهار کانون‌های جدید پشه آئدس در تنکابن و عباس آباد

شناسایی و مهار کانون‌های جدید پشه آئدس در تنکابن و عباس آباد

جیرو/مازندران رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: کانون زیستی پشه آئدس ناقل بیماری تب دنگی در شهرستان‌های تنکابن و عباس آباد شناسایی و با اقدامات مراقبتی مهار شد.

دکتر فرهاد غلامی امروز، ۳ مرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده برای مبارزه با پشه از جانب شبکه‌های بهداشت و درمان شهرستان‌ها بر همکاری  فرمانداری‌ها، شهرداری‌ها و سایر ارگان ها و ادارات تاکید کرد.

غلامی با اعلام اینکه تاکنون هیچ بیمار مبتلا به تب دنگی در مازندران شناسایی نشده است، تصریح کرد: در پی عملیات شناسایی و تله گذاری پشه آئدس توسط تیم‌های مراقبتی مستقر در شهرستان‌ها، تا کنون علاوه بر رامسر یک کانون پشه آئدس در تنکابن و یک کانون در عباس آباد شناسایی و مهار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شهروندان خواست؛ ضمن حفظ آرامش و دوری از نگرانی نسبت به پاکیزه نگهداشتن محیط زیست و رعایت اصول بهداشتی کوشا بوده و با نامساعد کردن محیط تکثیر پشه از سرعت پیشرفت پشه در استان بکاهند و در همین راستا باید مکان‌های انباشت زباله، دپو لاستیک و آب‌های سطحی کانال و برکه مورد توجه قرار گیرد.

وی تاکید کرد؛ آخرین اخبار و اطلاعات صحیح و معتبر از سایت دانشگاه علوم پزشکی مازندران به آدرس www.mazums.ac.ir و سایت‌های رسمی وزارت بهداشت و رسانه ملی دریافت شود.

پایان خبر جیرو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "شناسایی و مهار کانون‌های جدید پشه آئدس در تنکابن و عباس آباد" هستید؟ با کلیک بر روی پزشکی، به دنبال مطالب مرتبط با این موضوع هستید؟ با کلیک بر روی دسته بندی های مرتبط، محتواهای دیگری را کشف کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "شناسایی و مهار کانون‌های جدید پشه آئدس در تنکابن و عباس آباد"، کلیک کنید.