برگزاری بیش از دو هزار برنامه در حوزه ایثار و شهادت در قزوین

برگزاری بیش از دو هزار برنامه در حوزه ایثار و شهادت در قزوین

به گزارش خبرگزاری جیرو از قزوین؛ سمیه اسمعیلی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قزوین در نشست خبری با رسانه ها که به مناسبت روز بزرگداشت شهدا در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون دو هزار و 60 برنامه و یادواره ترویجی با رویکرد مردمی سازی و بهره مندی از توانمندی های تشکل ها و هییت های مذهبی و ظرفیت های مردم در سطح استان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شده است.

وی به ثبت و ضبط خانواده های شهدا، آزادگان و جانبازان اشاره کرد و افزود: در این دولت، یک هزار و یکصد و یک مورد از خاطرات این قشر معظم جامعه جمع آوری شده است.

این مقام مسیول بیان کرد: اعزام سه هزار و 306 ایثارگر به اردوهای سیاحتی، زیارتی و تفریحی از جمله مشهد، قم، شیراز، بندرانزلی، رامسر وکرج، اعزام 265 ایثارگر به عتبات عالیات و برگزاری اردوهای یک روزه در موسسه ایثار قزوین از جمله برنامه های بنیاد است.

اسمعیلی تصریح کرد: راه اندازی خانه خلاق و عقد تفاهم نامه با مراکز رشد دانشگاهی استان قزوین در جهت حمایت از دانش پژوهان و سرآمدان، تولید مستند فاخر بدون حکم در 3 قسمت با روایت متفاوت از سیره و منش شهید حجت الاسلام سید علی اکبر ابوترابی فرد، مستند 3 قسمتی عطر بهشت با موضوع نقش آفرینی مادران گرانقدر شهدا و مستند شهدای دبیرستان پاسداران و ساخت و تولید کلیپ ها و نماهنگ های متعدد با موضوع شهدای شاخص استان قزوین از دیگر این برنامه ها بوده است.

وی افزود: تولید 5 قطعه سرود و ویدیو سرود با موضوع مادران شهدا، شهدای مدافع حرم، سردار سلیمانی، آزادگان و عفاف و حجاب، تالیف و رونمایی از کتاب های مختلف با موضوع ایثار و شهادت از جمله هوای سرد تیر ماه و عطر باران و تهیه دو وب اپلیکیشن برای شهدای مدافع حرم و شهدای غریب در اسارات استان قزوین و برگزاری هفتمین کنگره بین المللی شعر ایثار برای نخستین بار در قزوین با اجرای برنامه های متعدد فرهنگی و هنری و با حضور قشرهای مختلف جامعه از جمله دانش آموزان، دانشجویان، زنان و مادران و همسران شهدا از جمله برنامه های بنیاد در دولت مردمی بوده است.

اسمعیلی تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران به منظور جلب رضایتمندی امنیت شغلی جامعه ایثارگران، اشتغالزایی برای یک هزار و 282 ایثارگر با توجه به سهمیه 25 درصد استخدامی، تبدیل وضعیت ایثارگران و پرداخت وام اشتغال، افزایش سه برابری کمک معیشت ایثارگران، تخصیص بالغ بر 60 میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی 27 گلزار شهید و مرمت و ساماندهی مزار جدید سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی، ارایه چهار هزار و 294 مشاوره به خانواده های معظم شاهد و ایثارگر به صورت حضوری، تلفنی و گروهی در مرکز مشاوره در زمینه های مختلف از جمله خانوادگی، ازدواج، تحصیلی، درمانی، مذهبی و شغلی و برگزاری دوره های آموزش خانواده برای سه هزار و 508 نفر از قشرهای مختلف ایثارگری توسط واحد مددکاری و مشاوره را از برنامه های دیگر بنیاد عنوان کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در ادامه به برنامه های روز بزرگداشت شهدا اشاره کرد و گفت: به همین منظور همایش تجلیل 230 نفر از مدال آوران و مقام آوران ورزشی و قرآنی، تشکل ها و نخبگان و سرآمدان شاهد و ایثارگر، معتمدین معین و خادمان شهدا برگزار شد.

همچنین یک اصله نهال با حضور مسیولان به نام و یاد شهید غریب در اسارت، حمزه کشاورزافشار، در بیت این شهید غرس شد.

اسمعیلی به برپایی 30میز خدمت معاضدت قضایی در سطح استان در ایام بزرگداشت شهدا اشاره کرد و افزود: در این ایام محفل شعر شهدای غریب در اسارت استان قزوین نیز با حضور شاعران مطرح کشوری و استانی برگزار می شود.

این مقام مسیول، برگزاری یادواره شهدای اسفند ماه قزوین و حومه، کاشت نهال به یاد سه هزار شهید استان قزوین، برپایی نمایشگاه کتاب و تصاویر شهدا در نماز جمعه و برپایی محفل انس با قرآن کریم به نیت شهدای غریب در اسارت را از دیگر برنامه های بنیاد برشمرد.

مدیرکل بنیاد استان قزوین در پایان خاطرنشان کرد: مراسم گرامیداشت روز شهدا روز شنبه نوزدهم اسفند ماه بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار خواهد شد.

46

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "برگزاری بیش از دو هزار برنامه در حوزه ایثار و شهادت در قزوین" هستید؟ با کلیک بر روی استان ها، اگر به دنبال مطالب جالب و آموزنده هستید، ممکن است در این موضوع، مطالب مفید دیگری هم وجود داشته باشد. برای کشف آن ها، به دنبال دسته بندی های مرتبط بگردید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "برگزاری بیش از دو هزار برنامه در حوزه ایثار و شهادت در قزوین"، کلیک کنید.