استولتنبرگ: ناتو بازداندگی اوکراین در برابر روسیه را می‌خواهد

استولتنبرگ: ناتو بازداندگی اوکراین در برابر روسیه را می‌خواهد

دبیرکل ناتو گفت، این ائتلاف می‌خواهد ببیند که اوکراین می‌تواند در جنگ با روسیه از خود بازداندگی نشان دهد.

به گزارش جیرو، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو که در حال کناره‌گیری از مقامش است، طی یک کنفرانس مطبوعاتی عنوان کرد: «تداوم حمایت از اوکراین همچنان فوری‌ترین وظیفه ناتو است. این ائتلاف هم‌چنین به دنبال این است که اوکراین را در آینده تقویت کند و مانع شکست آن شود.»

راشا تودی به نقل از دبیرکل ناتو گزارش کرد: «من انتظار دارم که متحدان با تداوم حمایت اقتصادی و نظامی از اوکراین موافقت کنند تا اطمینان حاصل شود که این کشور پیروز می‌شود و خواهد توانست در برابر روسیه دفاع کند و در آینده بازدارندگی نشان دهد.»

ینس استولتنبرگ با استناد به توافق‌نامه‌های مینسک در سالهای ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ که در نهایت چیزی از آن حاصل نشد، به مخالفت خود علیه رسیدن به یک راه‌حل موقت جهت پایان‌دهی به خصومت‌ها اشاره کرد.

راشا تودی گزارش کرد این توافق نقشه راهی برای خروج از درگیری داخلی در دونباس در آن زمان ارائه کرد اما هرگز توسط کی‌یف اجرا نشد.

استولتنبرگ، روسیه را مقصر شکست توافق‌های مینسک می‌داند اما این درحالیست که غرب و مقامات ارشد اوکراینی پیشتر اذعان کردند که این توافق صرفا برای آن بود که زمانی را جهت تقویت نیروهای مسلح اوکراین بخرند.

او افزود: «غرب با مینسک ۲ موافقت کرد و هفت سال برای آن صبر کرد و سپس روسیه جنگی تمام‌عیار را به راه انداخت. ما نمی‌توانیم مینسک ۳ داشته باشیم. اکنون به یک چیز معتبری احتیاج داریم؛ چیزی که بتواند جلوی این جنگ و روسیه را بگیرد.»

دبیرکل ناتو در پایان اظهاراتش به سفر غیرمنتظره‌ «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان به مسکو و دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه اشاره کرد و گفت: «مجارستان ما را نسبت به این سفر مطلع کرده بود. هم‌چنین توقع دارم وقتی که ویکتور اوربان برای اجلاس سران ناتو در واشنگتن حضور خواهد داشت، فرصت‌هایی برای گفت‌وگو و رایزنی درباره آنچه در مسکو رخ داده، ایجاد شود.»

پایان خبر جیرو

آیا شما به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد "استولتنبرگ: ناتو بازداندگی اوکراین در برابر روسیه را می‌خواهد" هستید؟ با کلیک بر روی عمومی، آیا به دنبال موضوعات مشابهی هستید؟ برای کشف محتواهای بیشتر، از منوی جستجو استفاده کنید. همچنین، ممکن است در این دسته بندی، سریال ها، فیلم ها، کتاب ها و مقالات مفیدی نیز برای شما قرار داشته باشند. بنابراین، همین حالا برای کشف دنیای جذاب و گسترده ی محتواهای مرتبط با "استولتنبرگ: ناتو بازداندگی اوکراین در برابر روسیه را می‌خواهد"، کلیک کنید.